Wyropienie 1 okularów, można z dawnej recepty?

Porady, opinie i komentarze dla użytkowników okularów, soczewek kontaktowych, itp. Dostęp mają wszyscy zarejestrowani użytkownicy forum. Wymagana jest REJESTRACJA.
maciuss

Wyropienie 1 okularów, można z dawnej recepty?

Postautor: maciuss » 26 sie 2015, 14:52

Dzień dobry.
Mam takie pytanie.
Jestem z zawodu kierowcą busa. Nigdy nie nosiłem okularów, miałem przepisane 7 lat temu ( w wieku 18lat ), jeśli dobrze pamiętam -1 Diopria, nie wyrobiłem ich. W prawie jazdy nie mam żadnej adnotacji, jazda w okularach, Lekarz także kazał wyrobić po zdanym kursie na prawko i zakładać jeśli potrzebuje , szczególnie w trudnych warunkach drogowych. Okularów nie nosi się cały czas?
Dopiero teraz zaczęło mi przeszkadzać poświaty widziane w nocy wybrałem się do okulisty i powiedziałem co jest wg mnie nie tak. Okulistka po zbadaniu powiedziała że nie widzi nic niepokojącego i mi wkładała jakieś szkiełka i czy widzę różnice. Róznica nie była duża to uznała że nie potrzebuje korekcji wzroku. I sam nie wiem czy to dlatego tak mnie potraktowała że to na NFZ?
Wcześniej jak miałem 18 lat pamiętam że nie mogłem odczytać tej linijki co mi pokazywali i mi przepisali okulary i wcale nie były jakieś tam słabe bo one miały aż -1 diopria. Czy mogę okulary z tamtej recepty wyrobić czy mi nikt ich nie wyrobi bo slyszałem że recepta jest ważna 3 miesiące?
Najbardziej mi przeszkadza w nocy jak mi się oczy otworzą :shock: to mi się zlewa obraz, widzę podwójnie znaki, napisy, tylne światła. Wszystko się wyostrza i znów widzę pojedynczo jak sobie po oczach poświecę telefonem ew. oświecę lampkę.
Zauważyłem też że jednym okiem widzę troszkę słabiej, jak przez mgłę. W dzień dwojgiem oczów widzę ostro, każdym pojedynczym jak przez mgłę ale to chyba normalne?
Tamta recepta odnosi się do dali. Czyli rozumiem że powinnem je nosić tylko do dali? A czy nie powinienem mieć osobnych okularów do dali i do bliży jak mają wszyscy?