Poszukuję optyka do wykonania ekspertyzy (woj. Śląskie)

Porady, opinie i komentarze dla użytkowników okularów, soczewek kontaktowych, itp. Dostęp mają wszyscy zarejestrowani użytkownicy forum. Wymagana jest REJESTRACJA.
Adler
Posty: 1
Rejestracja: 30 maja 2016, 17:42

Poszukuję optyka do wykonania ekspertyzy (woj. Śląskie)

Postautor: Adler » 30 maja 2016, 17:57

Witam,

W grudniu 2015 roku zamówiłem w firmie Uvex ochronne okulary korekcyjne.
Niestety nie znalazłem żadnego optyka stacjonarnego, który wykonywałby tego typu okulary na miejscu, dlatego też zamówienia dokonałem internetowo.
Po ponad miesiącu dostałem okulary, jednak po paru dniach noszenia zacząłem odczuwać mocne bóle głowy.

Parametry zamówienia:
O.P. Sfera -1.5 ; Cylinder -0.5 ; Oś 78 st.
O.L. Sfera -1.5 ; Cylinder -0.5 ; Oś 110 st.


Przebywałem wówczas na projekcie w Niemczech, więc poszedłem do optyka firmy Fielmann w celu weryfikacji parametrów okularów.
U optyka stwierdzono duży odchyłek osi cylindra w lewej soczewce okularu. Zamiast wymaganych 110st (w skali od 0 do 180 st), oś ta wynosi 15 stopni.

Okulary reklamowałem 12 lutego, gdy byłem już w Polsce. 1 marca dostałem informacje, że uznano moją reklamację.
Po czym 22 marca dostałem okulary, które znów miały taki sam odchyłek! (po badaniu w innej firmie niż ostatnio).

No to próbowałem odstępować od umowy, to próbowano mnie ugłaskać, że firma Uvex miała wadę maszyny wykonującej okulary itd. i żebym się zgodził na kolejną naprawę gwarancyjną.
Poszedłem im na rękę. Po miesiącu dostałem okulary do zwrotu z informacją, że okulary były zgodne z zamówieniem.
Że to, że mnie głowa boli i widzę rozmyty obraz na prawym okularze wynika, z ergonomicznej konstrukcji szkła Uvexa.
Jednocześnie poinformowano mnie, że jakoby nie jest możliwe zmierzenie parametrów soczewek okularów ergonomicznych, dlatego wcześniejsze pomiary których dokonywałem były błędne.

Dziwnym jest, że jednocześnie pomiar prawego okularu, zawsze wychodzi tak samo, z małą różnicą 1% w jedną lub drugą stronę jeżeli chodzi o oś cylindra.

Firma w której bezpośrednio zamawiałem okulary uważa, że wykonała swoją robotę i jak mam problem mam pisać bezpośrednio do centrali Uvexa.
Centrala firmy Uvex wypięła się do mnie tyłkiem i nie odpisuje na maile.

Szukam zatem jakiegoś eksperta, rzeczoznawcy. Kogoś kto mógłby wykonać ekspertyzy moich okularów, w celu dalszego dochodzenia swoich praw w ww. firmie.
Tomczakos
Specjalista
Specjalista
Posty: 209
Rejestracja: 21 sty 2010, 16:09

Re: Poszukuję optyka do wykonania ekspertyzy (woj. Śląskie)

Postautor: Tomczakos » 31 maja 2016, 10:44

Proszę pytać w Śląskim Cechu Optyków www.slaskicechoptykow.pl
pentox
Aktywny
Aktywny
Posty: 407
Rejestracja: 03 cze 2008, 22:02

Re: Poszukuję optyka do wykonania ekspertyzy (woj. Śląskie)

Postautor: pentox » 31 maja 2016, 11:23

Chyba nie ma co szukać. Nikt nie będzie chciał wdawać się w dyskusje i spory z producentem. Do tego optycy nie mają często wystarczającego warsztatu obliczeniowego. Nawet gdyby znalazł się chętny, to i tak jego opinia nie będzie miała znaczenia prawnego.
Z tego co pan pisze wygląda na to, że ktoś pomylił się z ustawieniem osi o 90 st. Taki błąd może się zdarzyć najlepszemu optykowi, ale nie dwa razy pod rząd. Myślę, że ten kąt zmierzony przez optyków może być podany dla plusowego zapisu cylindra i rzeczywisty błąd położenia osi jest 5 st., a więc w granicach dopuszczalnych odchyłek wg normy. Wg normy, to nie znaczy, że również dopuszczalnych dla pana układu wzrokowego.
Firma w której bezpośrednio zamawiałem okulary uważa, że wykonała swoją robotę i jak mam problem mam pisać bezpośrednio do centrali Uvexa

To nie tak. Z mocy ustawy tzw. konsumenckiej, sprzedawcy nie wolno odsyłać klienta z reklamacją do producenta/dostawcy/importera. Sprzedawca sam musi załatwić reklamację. Trzeba złożyć reklamację na piśmie podając powody, dotychczasowe nieudane próby naprawienia i oczekiwany sposób jej załatwienia. Jak nie odpowiedzą w terminie 14 dni lub się „wypną” pozostaje droga sądowa. Sąd znajdzie sobie odpowiedniego biegłego. Bez względu na warunki ewentualnej gwarancji, ma pan ustawowy okres 2 lat od daty zakupu na zgłoszenie reklamacji.

Wróć do „PORADY SPECJALISTÓW”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika