O gazecie Optyka

O branżowym specjalistycznym dwumiesięczniku OPTYKA

Branżowy dwumiesięcznik „Optyka” jest rzetelnym i niezależnym czasopismem, skierowanym wyłącznie do profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku. Wysoki poziom edytorski i merytoryczny, osiągnięty dzięki współpracy ze środowiskami naukowymi i branżowymi autorytetami, estetyczna szata graficzna oraz regularność i terminowość publikacji według stałego terminarza sprawiły, że od 2010 roku „Optyka” zajmuje wiodącą pozycję w branży. Potwierdza to coroczne badanie OPTYKBUS prowadzone przez firmę BCMM, według którego dwumiesięcznik „Optyka” jest najpoczytniejszym pismem w branży optycznej i ma największe czytelnictwo, spośród wszystkich czasopism optycznych w Polsce.

Wydawanie gazety, wierszówki dla autorów oraz wysyłka prenumeraty finansowane są ze sprzedaży powierzchni reklamowych w czasopiśmie „Optyka”. To wkład naszych reklamodawców w rozwój i edukację polskiej branży optycznej.

 

Cykl wydawniczy: dwumiesięcznikOKLADKI 2017

Liczba numerów w roku: 6

Nakład: 5.300 egzemplarzy

Zasięg: ogólnopolski

Dystrybucja: bezpłatna prenumerata dla specjalistów

Format: 230 x 300 mm

Kolorystyka: CMYK

Druk: offsetowy CTP o rozdzielczości 2400 dpi

ISSN: 2081-1268


TEMATYKA
Jako branżowe specjalistyczne czasopismo optyczne dbamy o to, aby dwumiesięcznik Optyka stanowił uzupełnienie i uaktualnienie fachowej wiedzy uzyskanej w procesie kształcenia zawodowego oraz był pomocny w codziennej pracy w salonie optycznym.
Utrzymujemy stały kontakt z czytelnikami poprzez nasz profil na Facebooku https://www.facebook.com/gazeta.optyka/

W Optyce można znaleźć następującą tematykę:

IMG 0931 moda okularowa (trendy we wzornictwie okularowym, technologie i materiały);
najnowsze produkty optyczne (soczewki okularowe, uszlachetnienia, soczewki kontaktowe, urządzenia);
wady wzroku i sposoby korekcji;
zmiany w branży (edukacja, prawo i ustawodawstwo);
sztuka sprzedaży;
zarządzenie salonem optycznym i praktyką
aranżacja wnętrza i wyposażenie;
marketingowe sposoby na zwiększanie konkurencyjności;
wydarzenia branżowe (targi, spotkania, konferencje, sympozja);
publikacje naukowe.


NAKŁAD
Dwumiesięcznik Optyka ukazuje się w nakładzie 5.300 egzemplarzy, z czego:
około 4 800 egz. to zamówiona prenumerata (przesłany wypełniony formularz),
około 200 egz. to tzw. egzemplarze okazowe dla reklamodawców,
około 300 egz. dostarczane bezpośrednio do biur największych sieci optycznych.

 

DYSTRYBUCJA
Dystrybucja odbywa się poprzez bezpłatną prenumeratę.
Zdecydowaliśmy się na formę zamówienia prenumeraty poprzez wypełnienie formularza wraz z krótką ankietą, aby mieć pewność, że docieramy do specjalistów zainteresowanych śledzeniem informacji i reklam publikowanych w Optyce.
Dzięki krótkiej ankiecie zamieszczonej przy zamówieniu prenumeraty nie tylko dowiadujemy się, kim jest nasz czytelnik, ale także jak ocenia dwumiesięcznik Optyka oraz jaką problematyką merytoryczną jest zainteresowany.

 

OPINIA CZYTELNIKÓW*

 około 98% wskazuje, że Optyka jest dla nich głównym źródłem informacji,
 około 96% uważa, że jest pismem przydatnym w praktyce, pomagając im w pracy i nauce,
 około 92% twierdzi, że piszą w nim autorytety naukowe, z których zdaniem się liczą,
 około 95% prenumeratorów zaznacza, że reklamy w Optyce są dla nich źródłem informacji.

 

GRUPA DOCELOWA
Grupą docelową są salony optyczne oraz gabinety okulistyczne i optometryczne na terenie całego kraju.
Jak wynika z ankiet otrzymywanych przy zamówieniu prenumeraty, nasz czytelnik to osoba zajmująca stanowisko:

WYKRES 01

Wg ankiet wynika, że są to osoby pracujące w zawodzie:

WYKRES 02

Dotarcie prenumeraty w podziale geograficznym na województwa*:

WYKRES 03

*) Informacje zebrane na podstawie odpowiedzi na ankietę w formularzu zamówienia prenumeraty.



Więcej informacji o reklamie i warunkach współpracy znajdą Państwo na stronie Reklama

 

Oferta współpracy

DSC06439 Edit OK wwwNiezależnym wydawcą branżowego dwumiesięcznika „Optyka” jest firma MAGMONI Sp.  z o.o.

Naszą misją jest rozwój branży optycznej w Polsce, dlatego staramy się pogłębiać wiedzę osób świadczących usługi dla klientów w salonach optycznych i praktykach optometrycznych. W każdym wydaniu zamieszczamy artykuły edukacyjne podnoszące kwalifikacje zawodowe, marketingowe wspierające rozwój sprzedaży, jak również prezentacje produktów, najnowsze rozwiązania technologiczne i trendy w modzie okularowej.

Wydawanie gazety, wierszówki dla autorów oraz wysyłka prenumeraty finansowane są ze sprzedaży powierzchni reklamowych w czasopiśmie „Optyka”. Dlatego reklamy firm w gazecie „Optyka” to wkład w rozwój i edukację polskiej branży optycznej, pozyskanie klientów, utrzymanie kontaktu z branżą, wsparcie i umocnienie wizerunku firmowego.

Wspólnie budujmy przyszłość i rozwój polskiej branży optycznej oraz kształtujmy nowe pokolenia!

Serdecznie zapraszamy do współpracy dystrybutorów i producentów oferujących produkty i usługi skierowane dla salonów optycznych oraz gabinetów optometrycznych i okulistycznych.

Jesteśmy również otwarci na współpracę z firmami specjalizującymi się w doradztwie i w usługach z zakresu rozwoju biznesu i przedsiębiorczości oraz kompetencji zawodowych. Wspieramy inicjatywy związane z rozwojem branży.  

Nasze wsparcie dla firm reklamujących się w gazecie „Optyka”

Dokładamy wszelkich starań, aby gazeta docierała do tych, którym zależy na podnoszeniu jakości obsługi klientów i pacjentów, na zwiększeniu sprzedaży, oferowaniu i dopasowaniu najlepszych rozwiązań. Chociaż gazeta jest bezpłatna, dbamy o to, aby miała najwyższą jakość graficzną (wizualną) oraz merytoryczną. Współpracujemy z towarzystwami naukowymi, uczelniami wyższymi, ośrodkami kształcenia zawodowego i z innymi organizacjami zawodowymi i społecznymi.

20220121 150607Naszym reklamodawcom oferujemy wsparcie medialne i dbałość o wizerunek ich firmy i marki, wspierając działania promocyjne (szkolenia, konferencje, oferty specjalne, kampanie reklamowe) m.in. w następujący sposób:

 • Na naszej stronie internetowej, plakatach i reklamach oraz w gazecie zamieszczamy listę naszych reklamodawców, którzy sfinansowali wydanie. Uświadamiamy w ten sposób czytelnika, że to dzięki zaangażowaniu tych firm otrzymali gazetę „Optyka” bezpłatnie.

 

• Dbamy, aby w zestawieniach i artykułach przedstawiać produkty, technologie i usługi naszych reklamodawców.

• Na stronach modowych prezentujemy nowe kolekcje i marki.

• W dziale „Aktualności” zamieszczamy m.in. informacje o nowych produktach, inicjatywach i kampaniach.

• Publikujemy reportaże z wydarzeń branżowych (takich jak np. szkolenia, konferencje, targi).

• Gazeta zawsze ukazuje się regularnie zgodnie z terminarzem, w związku z czym mogą Państwo dostosować swoje reklamy i akcje promocyjne do naszego cyklu wydawniczego.

• Przed każdym wydaniem rozsyłamy maile z informacją, jaka jest planowana tematyka najbliższego numeru oraz terminy, do kiedy przyjmowane są materiały. Dzięki tej informacji firmy mogą np. dopasować ofertę reklamową do tematyki oraz przesłać ciekawe materiały i informacje uzupełniające tematykę.

• Na naszym profilu www.facebook.com/gazeta.optyka udostępniamy komunikaty, informacje, promocje, wydarzenia oraz ciekawostki branżowe.

• Na fanpage www.facebook.com/magiaokularow/ udostępniamy informacje i materiały dla klientów ostatecznych zainteresowanych modą okularową i zdrowym wzrokiem.

Ogloszenia tlo• Udostępniamy zamieszczanie BEZPŁATNYCH Ogłoszeń Drobnych takich jak Sprzedam, Kupię, Dam pracę, szukam pracy i inne dostępne pod adresem: www.facebook.com/groups/ogloszenia.gazetaOPTYKA

Jesteśmy otwarci na współpracę i wszelkie pomysły, tematy, problemy lub artykuły, które mogą wzbogacić zawartość gazety oraz poszerzyć wiedzę w branży.

Poprzez aktywną współpracę i wymianę informacji jesteśmy w stanie reagować na potrzeby branży (czytelników) oraz naszych reklamodawców.

Wydawca MAGMONI Sp. z o.o. oferuje również swoje usługi dodatkowe, takie jak specjalistyczne tłumaczenia, wydanie i kompleksowe przygotowanie (skład DTP, zdjęcia, druk) oraz dystrybucja (kolportaż) biuletynów firmowych, gazetek, ulotek, katalogów i książek.

Zapraszamy do współpracy!

Targi Optyka 2014 12

Kontakt

 

Cennik reklam

Terminarz wydawniczy

Specyfikacja techniczna przygotowania reklamy

Regulamin zamieszczania reklam