O branżowym specjalistycznym dwumiesięczniku OPTYKA
Branżowy dwumiesięcznik „Optyka” jest rzetelnym i niezależnym czasopismem, skierowanym wyłącznie do profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku. Wysoki poziom edytorski i merytoryczny, osiągnięty dzięki współpracy ze środowiskami naukowymi i branżowymi autorytetami, estetyczna szata graficzna oraz regularność i terminowość publikacji według stałego terminarza sprawiły, że od 2010 roku „Optyka” zajmuje wiodącą pozycję w branży. Potwierdza to coroczne badanie OPTYKBUS prowadzone przez firmę BCMM, według którego dwumiesięcznik „Optyka” jest najpoczytniejszym pismem w branży optycznej i ma największe czytelnictwo, spośród wszystkich czasopism optycznych w Polsce.
Wydawanie gazety, wierszówki dla autorów oraz wysyłka prenumeraty finansowane są ze sprzedaży powierzchni reklamowych w czasopiśmie „Optyka”. To wkład naszych reklamodawców w rozwój i edukację polskiej branży optycznej.
Cykl wydawniczy: dwumiesięcznik
Liczba numerów w roku: 6
Nakład: 5.300 egzemplarzy
Zasięg: ogólnopolski
Dystrybucja: bezpłatna prenumerata dla specjalistów
Format: 230 x 300 mm
Kolorystyka: CMYK
Druk: offsetowy CTP o rozdzielczości 2400 dpi
ISSN: 2081-1268
TEMATYKA
Jako branżowe specjalistyczne czasopismo optyczne dbamy o to, aby dwumiesięcznik „Optyka” stanowił uzupełnienie i uaktualnienie fachowej wiedzy uzyskanej w procesie kształcenia zawodowego oraz był pomocny w codziennej pracy w salonie optycznym.
Utrzymujemy stały kontakt z czytelnikami poprzez nasz profil na Facebooku https://www.facebook.com/gazeta.optyka/
W „Optyce” można znaleźć następującą tematykę:
• moda okularowa (trendy we wzornictwie okularowym, technologie i materiały);
• najnowsze produkty optyczne (soczewki okularowe, uszlachetnienia, soczewki kontaktowe, urządzenia);
• wady wzroku i sposoby korekcji;
• zmiany w branży (edukacja, prawo i ustawodawstwo);
• sztuka sprzedaży;
• zarządzenie salonem optycznym i praktyką
• aranżacja wnętrza i wyposażenie;
• marketingowe sposoby na zwiększanie konkurencyjności;
• wydarzenia branżowe (targi, spotkania, konferencje, sympozja);
• publikacje naukowe.
NAKŁAD
Dwumiesięcznik „Optyka” ukazuje się w nakładzie 5.300 egzemplarzy, z czego:
• około 4 800 egz. to zamówiona prenumerata (przesłany wypełniony formularz),
• około 200 egz. to tzw. egzemplarze okazowe dla reklamodawców,
• około 300 egz. dostarczane bezpośrednio do biur największych sieci optycznych.
DYSTRYBUCJA
Dystrybucja odbywa się poprzez bezpłatną prenumeratę.
Zdecydowaliśmy się na formę zamówienia prenumeraty poprzez wypełnienie formularza wraz z krótką ankietą, aby mieć pewność, że docieramy do specjalistów zainteresowanych śledzeniem informacji i reklam publikowanych w „Optyce”.
Dzięki krótkiej ankiecie zamieszczonej przy zamówieniu prenumeraty nie tylko dowiadujemy się, kim jest nasz czytelnik, ale także jak ocenia dwumiesięcznik „Optyka” oraz jaką problematyką merytoryczną jest zainteresowany.
OPINIA CZYTELNIKÓW*
• około 98% wskazuje, że „Optyka” jest dla nich głównym źródłem informacji,
• około 96% uważa, że jest pismem przydatnym w praktyce, pomagając im w pracy i nauce,
• około 92% twierdzi, że piszą w nim autorytety naukowe, z których zdaniem się liczą,
• około 95% prenumeratorów zaznacza, że reklamy w „Optyce” są dla nich źródłem informacji.
GRUPA DOCELOWA
Grupą docelową są salony optyczne oraz gabinety okulistyczne i optometryczne na terenie całego kraju.
Jak wynika z ankiet otrzymywanych przy zamówieniu prenumeraty, nasz czytelnik to osoba zajmująca stanowisko:
Wg ankiet wynika, że są to osoby pracujące w zawodzie:
Dotarcie prenumeraty w podziale geograficznym na województwa*:
*) Informacje zebrane na podstawie odpowiedzi na ankietę w formularzu zamówienia prenumeraty.
Więcej informacji o reklamie i warunkach współpracy znajdą Państwo na stronie Reklama