A co w numerze? Staraliśmy się bardzo wydać „normalny” numer i dzięki naszym fantastycznym reklamodawcom, autorom i współpracownikom to się udało. Tematyka – jak zazwyczaj ostatnio – jest bardzo zróżnicowana. Swój cykl kontynuuje znakomita stylistka opraw okularowych, czyli Stylistka opraw okularowych (Patrycja Grzybowska), Marek Nowak (prawdziwy Optyk Magik), nieoceniona dr med. Anna Maria Ambroziak, prawniczka Anna Szałkiewicz, optometrysta Mateusz Świerad, młoda optometrystka Karolina Żaglewska oraz nasi autorzy z UMK (Małgorzata Seredyka-Burduk, Waldemar Błoch i Paweł Stępniewski).
Nie dało się jednak ominąć ciągle istniejącego problemu, jakim jest koronawirus. Dlatego właśnie temu, jak przystosować się do pracy w zagrożeniu COVID-19, poświęcili swoje artykuły Anna Maria Ambroziak oraz optometrysta Krzysztof Śliwiński. Publikujemy też – dzięki firmie CooperVision Polska – słynny tekst autorstwa znanych i uznanych postaci w świecie kontaktologii, jak Lyndon Jones, Karen Walsh, Philip Morgan, Jason Nichols czy Mark Willcox na temat tego, czy można bezpiecznie nosić i aplikować soczewki kontaktowe w tym okresie. Piotr Gawron z Menrad Polska opisuje swoje spostrzeżenia z pracy w czasie izolacji, zaś my prezentujemy dostępne rozwiązania optyczne anti-fog oraz te wspomagające bezpieczną pracę w gabinecie / salonie. Publikujemy również zaktualizowane wytyczne Krajowego Konsultanta ds. Okulistyki oraz Polskiego Towarzystwa Okulistycznego. Do tematu diagnostyki w czasach pandemii nawiązuje dr hab. Jacek Pniewski, pisząc o sztucznej inteligencji.
Mimo wszystko nadchodzi lato, zatem dr hab. Marek Kowalczyk-Hernández przypomina fakty o promieniowaniu ultrafioletowym. Pierwszą część artykułu na temat wpływu leków na narząd wzroku przygotowali Greg Caldwell, Dominika Olkowska oraz Krzysztof Skalski. Poza tym – serdeczne gratulacje! – Grzegorz Lewicki został członkiem College of Optometrists in Vision Development, jako pierwszy polski optometrysta, i o całym tym procesie przechodzenia przez certyfikację z nim rozmawiamy.
Życzymy wszystkim zdrowia, powrotu klientów i normalności. Jesteśmy w tym razem!