Na licznych stronach modowych prezentujemy dwa wywiady – z Jasonem Kirk, którego marka Kirk & Kirk jest już wreszcie obecna na polskim rynku, a także z Amélie Morel, reprezentującą 140 lat w świecie francuskiego wzornictwa okularowego – tyle już fi rma Morel jest na rynku, więc z jej doświadczeń i wizji rynku warto korzystać. Patrycja Grzybowska kontynuuje cykl o atrakcyjności twarzy, zaś Tomasz Krawczyk podpowiada, jak rozmawiać z klientem o rabacie, którego się domaga, a to częste sytuacje w naszych salonach. „Optykę – naukę” w tym numerze reprezentuje artykuł pt. „Wpływ informacji wzrokowej na proces kontroli balansu ciała”, który napisali dr n. med. inż. Krzysztof Piotr Michalak, dr Anna Przekoracka-Krawczyk oraz mgr inż. Jacek Zabel z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pierwszy raz przedstawiamy taki temat, więc jesteśmy ciekawi Państwa opinii.
A ponadto w numerze m.in.: kontynuacja cyklu o AMD, historia foroptera, testy optometryczne do badania zaburzeń percepcji wzrokowej u dzieci, opis przypadku (pacjent z niezdiagnozowaną cukrzycą), geometryczne wskazówki doboru długości strefy progresji, podsumowanie Eye Care Conference czy sprawozdanie z Walnego Zebrania Europejskiej Rady Optometrii i Optyki. Leszek Śmiałek podsumowuje swój cykl o RODO, jeszcze raz objaśniając w pigułce to, co najważniejsze dla naszej branży. W dziale „Aktualności” przedstawiamy nowe produkty i informacje branżowe. Warto też zapoznać się z kalendarium na pierwszą połowę 2019 roku i zaplanować sobie kalendarz wydarzeń.
Publikujemy oczywiście reportaż z listopadowych targów OPTYKA. Bardzo Państwu dziękujemy za nowe prenumeraty, wizyty, rozmowy i chęć nawiązania współpracy. Spotkania z naszymi czytelnikami zawsze stanowią dla nas wielką inspirację. Zapraszamy do lektury!